Pedagógiai antológia I.

("Gondolatok a nevelésről" sorozat)

Szerkesztette: Gácser József

1992. B5, 292 oldal, 1488,-Ft

Tartalom:

  1. Simon Gyula: Előszó Hegedűs András: Magyar írók pedagógiai nézetei című könyvéhez
  2. "... saját pedagógiáját alaposan átgondolta" - Arany János nézetei a nevelésről-oktatásról
  3. "Nevelni annyit tesz, mint emberrés lenni" - Juhász Gyula pedagógiai nézetei
  4. "A gyermek minden" - Móra Ferenc pedagógiai nézetei
  5. A "született pedagógus" - A pedagógia helye Németh László életművében
  6. "... minden javítást, a nevelést is önmagunkon kell elkezdenünk" Imre Sándor: Széchenyi és a magyar nevelés jövője
  7. Imre Sándor: Pálya kezdetén
  8. Bevezetés a szülői gondolokodásba - Részletek Imre Sándor: A családi nevelés fő kérdései c. írásából
  9. Vámosi Nagy István: A kissvábhegyi Waldorf-iskola 1926-1933
  10. Maria Montessori: Az ember nevelése (Részletek)
  11. Maria Montessori módszertani kézikönyve (Részletek)
  12. Burchard Erzsébet: Visszaemlékezéseim Montessori-módszerű magánóvodámra
  13. Simon Gyula: A szegedi Cselekvés Iskolája
  14. Karácsony Sándor: Ocsúdó magyarság (Részletek)
  15. "Igaztól, jótól, széptől sose féltem ..." Mészáros István: Sík Sándor a pedagógus
  16. Faragó László - Kiss Árpád: Az új nevelés kérdései (Részletek)
  17. A "személyiség paedagogikája" - Pukánszky Béla: Schneller István
  18. Mészáros István: Magyarságtudat és magyar iskolatörténet

JGYF Kiadó, Szeged, 1999

Pedagógiai antológia II.

Szerkesztette: Gácser József

1993. B5, 300 oldal, 383,-Ft

Tartalom:

  1. Comenius: Elöljáró beszéd
  2. Nagy László: Az érdeklődés fejlődéslélektana
    Fináczy Ernő: Didaktika
  3. Az oktatás fogalma és feladata
  4. Az oktatás anyagának elrendezése és összekapcsolása
  5. Az oktatás módszere
  6. Az oktatás lélektani alapjai
  7. Formális fokozatok
  8. A tanár egyénisége az oktatásban
    Csapó Benő: Kognitív pedagógia
  9. A kognitív pedagógia ekőzményei
  10. A tudás változása
  11. A kognitív fejlődés és a tananyag
  12. Nagy László: A nyolcosztályú egységes népiskola tanterve
  13. Báthory Zoltán: Tantervi műfajok
  14. Szebenyi Péter: Központi és helyi tanterv
  15. Horváth Attila: Érték és alaptanterv
  16. Orosz Sándor: A tanítási módszerekről
    Gyakorlati pedagógia
  17. Nemes Irma: Történelem
  18. Szögi Endre: A polgári iskolai énektanítás vizsgálata
    Vidákovich Tibor: Diagnosztikus pedagógiai értékelés
  19. A diagnosztikus értékelés fogalma, funkciói
  20. A diagnosztikus értékelés eszközei
  21. A diagnosztikus értékelés folyamat, elemzési módszerei
  22. Bognás Cecil: Az osztályozásról
  23. Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés
    Néhány diagnosztikus értékelési eszköz
  24. Puskás Albertné: A diagnosztikus vizsgarendszer tapasztalatai. Matematika 8. osztály
  25. Zátonyi Sándor: A 8. osztályos tanulók fizika tantárgyi tudásának diagnosztikus értékelése
  26. Nagy Sándor: A 8. osztályosok testi fejlettségének és fizikai teljesítőképességének diagnosztikus vizsgálata

JGYF Kiadó, Szeged, 1999

Pedagógiai antológia III.

Szerkesztette: Gácser József

1994. B5, 312 oldal, 435,-Ft

Tartalom:

  1. Cziráky Márton: nevelhet-e az iskola?
  2. Imre Sándor: Neveléstan; Bevezetés az iskolai nevelés munkájába
  3. Várkonyi Hildebrand: Nevelés és gyakorlati lélektan; Nevelőhatás; Pédaadás és utánzás
  4. Marczell Mihály: Neveléstan; A szociális nevelés
  5. Bognár Cecil: Lélektan és nevelés; A jellem, az egyéniség; A nevelőhatások lélektana
  6. Somos Lajos: Szellemi önállóságra, az alkotó munkára nevelés
  7. Zenei nevelés. Interjú Kodály Zoltánnal
  8. Mészáros István: Múltba gyökerezett jövő - iskoláink 2000-ben?
  9. Nagy József: Személyiség és pedagógia
  10. Bábosik István: A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában
  11. Varga István: A korszerű család és a szülői szerepekre történő felkészülés
  12. Benda József: Lépések egy humanisztikus iskola felé
  13. Thomas Gordon: Credo - hitvallásom a gyerekehez fűződő kapcsolatomról
  14. Farkas Olga: Egy jobb és tartósabb eredmény ígérete
  15. Illyés Sándor: Rendszerváltás és gyógypedagógia
  16. Kozéki Béla: "Gyermeket nevelni jó és öröm"; Az érzelmi azonosulás a nevelésben
  17. Ágoston György: Tézisek az iskolai tehetségnevelésről
  18. Erős Istvánné: A zenei alapképességek vizsgálata
  19. Kárpáti Andrea: A vizuális kommunikáció mint tantárgy
  20. Szent-Györgyi Albert: Az iskolai ifjúság testnevelése
  21. Hunyady Györgyné: Pedagógia és a szépirodalom
  22. Csukás István: Szegények királya lettél
  23. Lőrincze Lajos: Na majd az oskolába!
  24. Trogmayer Ottó: Ott ejtették meg a szerét az ország egész dolgának
  25. Pataki Ferenc: "Nyitott jövő" - nyitott kérdések a nevelésügyben
  26. Móra Ferenc: Hiszek az emberben

JGYF Kiadó, Szeged, 1999

Pedagógiai antológia IV.

Szerkesztette: Gácser József

1995. B5, 304 oldal, 1253,-Ft

Tartalom:

    Pedagógusmesterség

  1. Rókusfavy Pál: A személyiségfejlesztés interdiszciplináris alapjai
  2. Falus István: Az eredményes pedagógus
  3. Nagy József: Személyiségfejlődés és nevelés
  4. Buda Béla: A pedagógus mint személyiségfejlesztő
  5. Fáyné Dombi Alice: Tanári minta - mintatanár
  6. Bábosik István: A tanár-diák kapcsolat formálásának lehetőségei
  7. Fáyné Dombi Alice: A pedagógiai kompetencis fejlesztésének egy lehetséges útja
    Pedagógiai hatás - történeti megközelítésben
  8. Oláh János: A római nevelés és oktatás
  9. Pukánszky Béla: Segítő attitüd a pedagógia történetében
  10. Pukánszky Béla: A magyar közoktatás rendszerének vázlata az első Ratio Educationistól napjainkig
    Nevelési rendszerek, iskolarendszerek, alternativitás
  11. Gáspár László: A "nevelési rendszer" mint a neveléselmélet központi témája
  12. Pukánszkí Béla - Zsiga Tímea: Magyar alternatív pedagógiai irányzatok, alternatív iskolák
  13. Ormándi János: Különböző modellek, iskolastruktúrák
  14. Chrappán Magdolna: A tantárgyi integráció nevelés- és oktatáselméleti kérdései
  15. Farkas Olga: Az élményszerű tanulás
    Az emberi erőforrások fejlesztése
  16. Balogh László: A humán erőforrások természetérőlés fejlesztéséről
  17. Janovszky László: Önismeret - önnevelés
    A családi szocializáció aktuális kérdései
  18. Varga István: Családi szocializáció és korszerű család
  19. Gácser Magdolna: Mentálhigiéné a családban és az iskolában

JGYF Kiadó, Szeged, 1999

Pedagógiai antológia V.

Szerkesztette: Gácser József

1996. B5, 357 oldal, 897,-Ft

Tartalom

    Az iskolai élet hétköznapjai
  1. Szebenyi Péter: A helyi tantervek készítésének metodikája
  2. Veszprémi László: Az ellenőrzés és értékelés pedagógiája
  3. Korom Erzsébet: Naív elméletek és tévképzetek a természettudományos fogalmak tanulásában
  4. Korom Erzsébet - Csapó Benő: A természettudományos fogalmak megértésének problémái
  5. Marton József: Új módszerek a szakképzésben
    A speciális problémák pedagógiája
  6. Veczkó József: A gyermek és ifjúságvédelem főbb jellemzői
  7. Gácsér Magdolna: A pedagógiai pszichiátria alapjai
  8. Varga Imre: A gyógypedagógiai nevelés és oktatás néhány területe
    Mellékletek
  9. 1991. évi LXIV. törvény a Gyermek jogairól szóló, New Yorkban, 1989. november 20-án kelt Egyezmény kihirdetéséről
  10. 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról
  11. 1996. évi LXII. törvény a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításairól
  12. A művelődési és közoktatáso miniszter 24/1997. (VI.5.) MKM rendelete az alapműveltségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról

JGYF Kiadó, Szeged, 1999